האזינו: "לכו לפריפריה" • כמה מעלות טובות לעיר מעלות

ישראל פרייא | צילום: פייסבוק מעלות, אלאונורא וקסמן 5 Comment on האזינו: "לכו לפריפריה" • כמה מעלות טובות לעיר מעלות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פסיפס מרהיב של קהילה תורנית צומחת בפסגותיה הפסטורליות של הגליל המערבי, נחשפה הבוקר במסגרת פרוייקט "חרדים לפריפריה" של תוכנית הבוקר "מדברים אקטואליה" בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם. אחרי שנים שהעיר מעלות נהנית מקהילת שומרי מצוות מקומית ומפוארת, מקבלת העיר תנופה משמעותית עם קביעת משכנם של משפחות אברכים ובני תורה רבים בעיר.

"לאברך ירא שמיים יש הכל במעלות, לא פחות מבני ברק" – הצהיר מנחם אסטרייכר, יו"ר סניף דגל התורה המקומי, בעצמו תושב פתח תקווה שהיגר למעלות לפני 5 שנים- "יש בעיר כוללים ומוסדות חינוך לבני תורה, שהולכים ומתפתחים יחד עם צמיחת הקהילה", האברכים, שחלקם נמנים על בני המקום וחלק גדול מהם החל להגיע לעיר בחמש השנים האחרונות היישר מהריכוזים החרדיים בב"ב ובירושלים, נהנים מאיכות חיים נדירה, מקום שליו ויפה, וממזג אויר נעים.

הוא ציין את ההרמוניה עם הקהילה הותיקה ואת מאור הפנים של תושבי העיר למתיישבים החרדים, רבים מהאברכים עוסקים בפעילויות קירוב, במסגרת קרן וולפסון ואחרים, כשעצם הנוכחות של אברך במקום מביאה לאין ספור הזדמנויות לקדש שם שמיים ולהתחברות לקהילה. הוא התייחס לפער בין היחס שמקבל האברך מהישראלי המצוי בערי המרכז לבין היחס לבני תורה בפריפרייה "המרחק והקלקול אצלנו הם 30 שנה אחורה…".

הד"ר משה לייבוביץ, מי שמלווה את הפרוייקט, סקר את העיר בעלת 23.000 התושבים, את הנציגות השסי"ת המכובדת בעירייה- 2 נציגים – ואת החיבור לכביש 6 שבעוד שנתיים יקצר את הדרך לשעה ורבע מהמרכז, ושצפוי להביא משפחות נוספות למעלות. ואף מונה היה הד"ר מעלה נוספת למעלות ש"כל המסעדות והקיוסקים בעיר הינם כשרים למהדרין עם שמיטה לחומרא" ובימים אלו זה עשוי להיות פיתרון טוב לנופשים והמבקרים בצפון.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    חחחחחחח כמה קשקושים בכתבה אחת. אני ממעלות.
    בואו נספר כמה עובדות..
    א. בקושי יש מוסדות חרדים בעיר וגם הם מצומצמים, בטח שאין קהילה. שלא לדבר על 30 ילד בכיתה חחחח עאלק אפילו באורט אין 30 ילד בכיתה.
    ב. מי אוהב פה חרדים ? אפילו ראש העיר שונא חרדים יותר מיאיר לפיד
    ג. אין נציגות דגל התורה במעלות
    ד. לש"ס יש רק נציג אחד
    ה. העיר לא אמורה להתחבר לכביש 6 גם לא עוד מיליון שנה (מקור מוסמך)
    ו. אם תמצאו מקום כשר למהדרין עם שמיטה לחומרא- תגידו לי, אני ילך לשם לאכול במקום לרדת כל הזמן לנהריה.
    שנמשיך ??

  2. 3

    אניי,,,,,,,אשמח לעשות לך סיור במעלות ולהכיר לך כמה דברים שאולי בלחץ העיתים לא נחשפתם אליהם כתושבים,חבל שלא תכירו ותהנו שוב מתברר 'שאין נביא בעירו" ושמרוב עצים לא רואים את היער,,,,מאחל לכם להנות מהמקום הנפלא שבו אתם מתגוררים ולכל הפחות מהאויר הצח שאתם נושמים…

  3. 2

    אניי היקר, גם אני מתגוררת במעלות (ילידת מעלות), ובוא נהיה דוגרים ונעמיד דברים על דיוקם.
    1. איך אפשר להגיד בקושי יש מוסדות חרדים כשקיימים 3 ת"ת (באר החיים, הרב ניצני, קהילת בני האברכים), בית ספר אחד לבנות (שמספיק בהחלט לכל בנות מעלות ואף לבאות מנהריה, כרמיאל והמושבים…- שאגב, גם להם יש בתי ספר לבנות אבל אין להשוות לרמה פה).
    גני ילדים יש פה לרוב ובהחלט יש 30 ואף יותר ילדים בגן (באר חיים, יצהר, הרב ניצני, מעון מרגלית, קהילת האברכים)….
    ו-6 כוללים שאפילו בנהריה וכרמיאל לא מצויה כמות כזאת….
    עד כאן לגבי מוסדות החינוך.
    2. מי אוהב חרדים? לגבי ראש העיר אתה צודק בהחלט!!! הוא שונא חרדים בצורה מזעזעת ומייחס אלינו כאילו אנחנו תופעה ממאירה. (אני מבינה שמנחם דיבר ככה כי היה במילכוד- אני ואתה יודעים מה יכול לקרות למישהו שמנסה להעיז לפצות פה על שלטון הדיקטטורה)
    אבל…. כ\רוב תושבי מעלות מכבדים אותנו בהחלט, מתייחסים בצורה שווה, הוגנת מאוד, ואף אוהדת ומפרגנת. אי אפשר להגיד שיש פה מקרים של שנאת חרדים כמו בערי המרכז….
    3. יש תנועה של דגל התורה, ואף הצליחו להביא בבחירות האחרונות 120 קולות, שזה מאוד מאוד מכובד לעיר שהרוב המוחלט של החרדים הם ספרדים….
    אמנם אין נציגות בעירייה, אבל זה הישג בפני עצמו.
    4. אשמח לעדכן אותך שלש"ס יש 2 נציגים בעירייה והם : הרב אמנון בוארון שהוא גם יו"ר המועצה הדתית, והרב שלמה סויסה. שניהם פועלים רבות לטובת הקהילה הכללית ובמיוחד החרדית.
    5. לגבי כביש 6 אינני מתמצאת כ"כ בכבישים אבל אלו הנתונים שמציגים משרד התחבורה… לגבי זה נחיה ונראה….
    6. אני מבינה שמאוד קשה לך לפרגן לעסקים הכשרים במעלות ואתה מעדיף לבזבז דלק וכסף מיותר בנסיעות לנהריה. כי אם אתה באמת מעוניין לאכול במעלות אתה מוזמן ל: מוטיס- מסעדת בשרים מהדרין, חומוס אליהו, השמן והרזה- מסעדת בשרים מהדרין, קפה גרג בצים סנטר- מסעדה חלבית מהדרין, וכן כל הפיצריות ואמנה את שמותיהם: פיצה מור, הפיצה של אמא(מקסיקנית), פיצה מוצרלה, פיצה האט (בית יוסף-אפילו בערים הגדולות לא קיים), ועוד ועוד….
    לגבי ירקות שמיטה יש ביינות ביתן (בשופרסל אין)….

    מעניין מה עוד יש לך להלעיז אחרי התשובה הנ"ל….
    לא מבינה למה אחרי כל הטענות שלך אתה עוד נשאר לגור כאן…..
    מבינה שהרצון להכפיש נובע מקנאה גדולה וצרופה…

    בברכת המון הצלחה בהמשך….

  4. 1

    שרה תקשיבי מותק
    באמת שאין לי כוח לכתוב כ"כ הרבה, אבל הסיבה שאני עוד פה היא המשפחה, האוויר, השקט, העובדה שזו עיר מולדתי, והעובדה שאבא שלי הוא נציג ש"ס *היחיד* (!!!!!) בעיר, והוא לא מוכן לעזוב, למען התושבים.
    הדברים שכתבתי נכתבו ממידע קרוב הכי שיש, גם את בילפת פה הרבה, ניסחפת, הגזמת אבל עזבי אני לא יתווכח. המידע שלי אמין בשבילי וזה מספיק לי.
    מי שרוצה- ברוך הבא למעלות. אני חולה על העיר הזאת ועל התושבים ולא באתי להכפיש, אלא רק להעמיד דברים במקומם.
    אברך חרדי שיעזוב את בני ברק מתוך ידיעה שכאן ימצא כל מה שהיה לו שם- הוא פשוט מסכן וכל כולי רחמים עליו.